Funktionsstödsnämnden
Funktionsstödsnämnden ansvarar för stöd och service till vissa personer med fysiska och psykiska funktionsnedsättningar. Ansvaret regleras enligt lagen om stöd och service till vissa funktionsnedsatta (LSS) och socialtjänstlagen (SoL).
Funktionsstödsnämnden har ansvar för myndighetsutövning och utför insatser enligt lag om stöd och service till vissa funktionshindrade.
Nämnden ansvar även för myndighetsutövning samt utför insatser inom service, vård och omsorg enligt socialtjänstlagen:
- till personer som tillhör personkretsen i 1 § lag om stöd och service till vissa funktionshindrade och har beslut om insatsen personlig assistans eller beslut om assistansersättning enligt 51 kap. socialförsäkringsbalken
- till personer som tillhör personkretsen i 1 § lag om stöd och service till vissa funktionshindrade punkt 1–2 om insatsen avser boendestöd
- till personer med psykisk funktionsnedsättning som inte tillhör personkretsen 1 § lag om stöd och service till vissa funktionshindrade punkt 1–2
- för matförsörjningsplanering och att rapportera behov till Teknik- och servicenämnd.
Sammanträdestider
Datum
- Fredag 26 januari
- Fredag 16 februari
- Fredag 22 mars
- Fredag 26 april
- Fredag 24 maj
- Fredag 14 juni
- Fredag 30 augusti
- Fredag 27 september
- Fredag 25 oktober
- Fredag 22 november
- Fredag 13 december.
Tid och plats
Tid och plats ser du i aktuell ärendelista.
Datum
- Fredag 24 januari
- Fredag 14 februari
- Fredag 21 mars
- Fredag 25 april
- Fredag 23 maj
- Fredag 13 juni
- Fredag 29 augusti
- Fredag 26 september
- Fredag 24 oktober
- Fredag 21 november
- Fredag 12 december.
Tid och plats
Tid och plats ser du i aktuell ärendelista.
Nämndens sammanträden är öppna för allmänheten. Alla är välkomna att vara med och lyssna på vad som sägs. Undantag är ärenden som handlar om myndighetsutövning eller där det finns sekretess.
Vid möten i Rådhuset - tänk på att receptionen stänger klockan 16.30.
Ärendelista
Ärendelista för 22 november 2024 Pdf, 192 kB. (Pdf, 192 kB).
Protokoll
I publicerade protokoll är personuppgifter maskerade.
Vill du ha ett protokoll från tidigare nämndsammanträde? Mejla till funktionsstodsnamnden@orebro.se.
Ledamöter
Nämnden består av femton ledamöter och nio ersättare.
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra orebro.se