Akita Omsorg
Vid Akita Omsorg strävar vi efter att säkerställa att varje individ får den bästa möjliga vården. Genom en personcentrerad approach och noggrant planerade åtgärder anpassade efter dina behov, strävar vi efter att bevara din värdighet och självständighet. Hos oss är din trygghet och komfort vår högsta prioritet.
Område: Hela Örebro kommun
Organisationsform: Aktiebolag
Kvalitet och kundnöjdhet
Här kan du ta del av den senaste brukarundersökningen och kvalitetsuppföljningen för utföraren. Brukarundersökningen görs av Socialstyrelsen varje år, men resultatet redovisas endast om verksamheten hade minst sju svarande. Uppföljningen av kvalitetskrav görs vart tredje år.
Verksamhetsmål
Att säkerställa högkvalitativ vård, genom noggrant planerade åtgärder och kontinuerlig utvärdering av vården vi tillhandahåller.
Att främja självständighet och värdighet, även vid omfattande vårdbehov.
Att kontinuerligt utvärdera och förbättra vår verksamhet med hjälp av ett genomarbetat kvalitetssystem.
Att erbjuda en god arbetsmiljö i en ekonomiskt stabil verksamhet.
Våra tjänster
Omvårdnad
Vi utför omvårdnad alla dagar i veckan klockan 7–22 enligt ditt biståndsbeslut. Vi besvarar trygghetslarm alla dagar i veckan klockan 7–22.
Om du har insatser på natten är det alltid personal från Örebro kommuns nattorganisation inom hemvården som kommer till dig oavsett vilken utförare som hjälper dig mellan 7–22.
Fixartjänst
Vi utför fixartjänst åt dig upp till fyra timmar/år.
Service
Vi utför serviceinsatser måndag–fredag klockan 8–17 enligt ditt biståndsbeslut. Följande erbjuds:
- Fönsterputs
- Inköp
- Städning
- Tvätt
Tilläggstjänster/hushållsnära tjänster (tjänster som inte ingår i biståndsbeslut)
Vi erbjuder även tjänster med Rut-avdrag.
Kontakt
Företagets namn: Akita Omsorg
Adress: Törngatan 6, Örebro
Telefon: 090-690 70 72
Telefontider: Vardagar kl. 8–16
E-post: marie@akitaomsorg.se
Verksamhetsansvarig: Marie Björklund, 070-931 74 59, marie@akitaomsorg.se
Kontaktperson: Marie Björklund, 070-931 74 59, marie@akitaomsorg.se
Frågor, synpunkter eller klagomål
Vi välkomnar och uppskattar din feedback! Din åsikt är viktig och hjälper oss att förbättra våra tjänster. Tveka inte att kontakta oss med dina synpunkter, förslag eller beröm. Vi lyssnar och arbetar tillsammans med dig för att göra din upplevelse hos oss ännu bättre. Du kan kontakta oss genom att ringa eller skicka e-post till vår personal.
Vill du lämna en synpunkt eller ett klagomål direkt till Örebro kommun kan du använda kommunens webbformulär Lämna en synpunkt, eller kontakta Servicecenter via 019‑21 10 00 eller servicecenter@orebro.se.
Mer information om utföraren
Frågor om val och omval?
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra orebro.se