Lämna klagomål på gymnasieskola, anpassad gymnasieskola eller Komvux
Har du synpunkter eller klagomål på gymnasieskola, anpassad gymnasieskola eller Komvux? Då vill vi veta det. Det är viktigt att vi får information om det som inte fungerar och sådant som kan bli bättre.
Kommunal verksamhet
1. Kontakta personalen
I första hand hör du av dig till skolan. Du kan kontakta dem via mejl, telefon eller prata med dem direkt.
2. Kontakta rektor
Om du inte är nöjd med svaret från personalen kontaktar du rektorn.
3. Kontakta Örebro kommun som är huvudman
Om du tycker att den kommunala verksamheten inte agerar kan du kontakta Örebro kommun som är huvudman. Gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen utreder då klagomålet och ser vilka åtgärder som behövs.
Fristående verksamhet
Fristående verksamheter har egna rutiner. Har du ett klagomål kontaktar du i första hand den skola som ärendet gäller.
Kontakta Skolinspektionen
Om du haft kontakt med verksamhet samt huvudman och du tycker att du inte har fått den hjälp som behövs kan du kontakta Skolinspektionen.
Hitta kontaktuppgifter
Lista med alla fristående och kommunala gymnasieskolor, gymnasiesärskolor och Komvux.
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra orebro.se