VIKTIG INFORMATION:
Vad kommunen gör och vad du själv kan göra för att begränsa smitt­spridningen av corona­viruset

På orebro.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Vad är cookies? Jag förstår

Meny

Klagomål på livsmedelsverksamhet

Här kan du som konsument lämna olika typer av klagomål på livsmedels­verksamheter.

Rökfria miljöer, alkoholservering samt försäljning av tobak, e-cigaretter och folköl

Om du känner till att en butik har sålt tobak, e-cigaretter eller folköl till personer under 18 år eller att rökning sker där det inte är tillåtet t.ex. på caféer, restauranger eller uteserveringar kan du tipsa Miljökontoret i Örebro kommun. Du kan även lämna klagomål som rör alkoholservering på restauranger och andra serveringsställen till Miljökontoret .

Detta görs genom e-tjänsten som vi länkar till ovan eller genom att kontakta Miljökontoret på telefon via Servicecenter 019-21 10 00.

Miljökontoret tar även emot information om du känner till att verksamheter säljer felaktigt märkt tobak, t.ex. smuggelcigaretter.

Livsmedelshantering

Om du vill lämna ett klagomål på livsmedelshantering, rengöring etc. i en restaurang, butik eller annan livsmedelsverksamhet så kan du kontakta Miljökontoret via e-tjänsten ovan. Efter inkommet klagomål gör vi en utredning. Om du köpt en vara som är dålig så bör du i första hand kontakta butiken eller tillverkaren. Om du inte är nöjd med bemötandet du får, kontakta Miljökontoret via Örebro kommuns servicecenter,
019-21 10 00.

För att underlätta vår utredning så är det bra om du är beredd att svara på följande frågor vid kontakten med oss: inköpsställe, inköpsdatum, produktens namn, tillverkare, hållbarhetsdatum eller så kallat batchnummer.

Trängsel på serveringsställe

Om du vill lämna klagomål om trängsel på ett serveringsställe använder du e-tjänsten "Klagomål om trängsel på serveringsställe".

Senast uppdaterad:

Publicerad:

Hade du nytta av innehållet på den här sidan?

Tack för ditt svar!

Du måste skriva in dina synpunkter för att kunna skicka meddelandet

Tack för ditt svar!

Kontakta $sitenamn

Kontakta Örebro kommuns servicecenter

Telefon: 019-21 10 00 

Öppettider: Måndag–fredag kl. 8–16.30

Besöksadress: Drottninggatan 5

Öppettider: Måndag–fredag kl. 10–16.30

Teckenspråk: servicecenter@t-meeting.se