På orebro.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Vad är cookies? Jag förstår

Meny

Konsumentjuridisk rådgivning

Gratis information och rådgivning om dina rättigheter och skyldigheter som konsument.

Ingen konsumentrådgivning mellan 24 juli och 25 augusti

Under perioden 24 juli till 25 augusti sker ett sommaruppehåll i konsumentrådgivningen.  För svar på dina frågor och mer information hänvisar vi till Konsumentverkets sida Hallå konsument.

Kontakta kommunens konsumentrådgivning när du

  • Behöver information inför köp av varor eller tjänster.
  • Reklamation vid fel på varor eller tjänster som du har köpt.
  • Tolkning av avtal vid köp av varor eller tjänster.
  • Tillämpning av konsument-lagarna vid köp av varor eller tjänster.

Vill du komma i kontakt med oss kontakta Servicecenter 019-21 10 00.

Besöks- och telefontider

Telefon

Kontakta Servicecenter för att boka en telefontid när du kan bli uppringd. Ring Servicecenter på 019-21 10 00 eller mejla till servicecenter@orebro.se

Besök

Måndagar

Besök på landsbygdsbiblioteken kl. 15–16.30. Drop in.

  • Odensbackens bibliotek: 4 september, 2 oktober, 30 oktober och 27 november.
  • Glanshammars bibliotek: 11 september, 9 oktober, 6 november och 4 december.
  • Garphyttans bibliotek: 18 september, 16 oktober, 13 november och 11 december.
  • Vintrosa bibliotek. 25 september, 23 oktober, 20 november och 18 december.

Tisdagar

Besök på stadsdelsbiblioteken kl 15–16.30. Drop in.

  • Vivalla bibliotek: 5 september, 3 oktober, 31 oktober och 28 november.
  • Brickebackens bibliotek: 12 september, 10 oktober, 7 november och 5 december.
  • Varberga bibliotek: 19 september, 17 oktober, 14 november och 12 december.
  • Haga bibliotek: 26 september, 24 oktober, 21 november och 19 decdember.

Torsdagar

Besök på Servicecenter, Drottningg. 5 kl. 15–17. Drop-in, du behöver inte boka tid.

Behöver du tolk? Kontakta Servicecenter på 019-21 10 00.

Skicka dina frågor till oss

Du som är bosatt i Örebro kommun kan skicka din fråga till oss genom att fylla i ett formulär här. När du skickar din fråga med e-post, är vårt mål att kontakta dig inom tre arbetsdagar.

Behöver du tolk?

Behöver du tolk så har du möjlighet att få besöket tolkat. Ring Servicecenter på 019-21 10 00 eller mejla till servicecenter@orebro.se

Juridisk rådgivning

Beställ tid för juridisk rådgivning

Som privatperson kan du få juridisk rådgivning på Servicecenter onsdagar kl. 15–17, från 18 januari t.o.m. 31 maj.

Ring 019-21 10 00 eller mejla servicecenter@orebro.se och boka tid.

Kostnadsfritt vägledande samtal

Du erbjuds ett kostnadsfritt vägledande samtal med en juridikstuderande från juristprogrammet eller rättsvetenskapliga programmet vid Örebro universitet. Snabbrådgivningen ersätter inte vanlig juridisk rådgivning, utan är en möjlighet att få vägledning hur du kan gå vidare med ditt ärende.

Behöver du tolk så har du möjlighet att få besöket tolkat.

Beskriv ditt ärende

När du har bokat tiden så är det viktigt att du skickar information och beskriver ditt ärende. Informationen skickas så snart som möjligt men minst tre dagar innan din bokade tid till medborgarjuristerna@jforebro.se. Då kan de studenter som tar emot dig förbereda sig på bästa sätt.

Det är också viktigt att du passar tiden då tiden är väldigt knapp och flera blir lidande om ni blir försenade.

Sidan på teckenspråk

Ta del av denna sida på teckenspråk.

Senast uppdaterad: 5 juli 2017

Publicerad: 6 juli 2016

Hade du nytta av innehållet på den här sidan?

Följ oss:

Kontakta $sitenamn

Kontakta Örebro kommun

Telefon: 019-21 10 00 

Öppettider: Måndag–fredag kl. 7–17

Besöksadress: Drottninggatan 5

Öppettider: Måndag–fredag kl.10–17

Teckenspråk: servicecenter@t-meeting.se