Servicecenter

Örebro kommun har ett servicecenter som är en gemensam ingång till kommunen för medborgare och företag.

Knappval när du ringer 019-21 10 00

När du ringer till oss har du möjlighet att med en knapptryckning ange ditt ärende. Då kopplas du direkt till rätt kommunvägledare och får snabbare svar på din fråga.

Du väljer om ditt ärende handlar om:

  1. Äldrefrågor eller frågor om funktionsnedsättning.
  2. Försörjningsstöd, socialtjänst eller god man.
  3. Barnomsorg, utbildning, kultur och fritid eller konsumentfrågor.
  4. Park, gata, avfall, vatten, avlopp.
  5. Bygg-, fastighets- eller miljöfrågor.

Möjligheten finns att höra alternativen på engelska. Du kan trycka "stjärna" om du vill höra alternativen igen.

Vill du inte göra ett val kopplas du automatiskt fram till oss, så hjälper vi dig att komma rätt.

Språkkompetens

Vi på Servicecenter har kompetens i följande språk: engelska, persiska, arabiska, turkiska, bosniska, serbiska, kroatiska, somaliska, ryska, tyska, spanska, italienska, finska, teckenspråk, kurdiska (sorani, badinani, kurmancÎ/kurmanju), azari, dari.

Konsumentjuridisk och juridisk rådgivning

Besökstider för konsumentjuridisk rådgivning på Servicecenter

Tidsbeställning och drop-in tider för juridisk rådgivning

Kontakta oss

Telefon: 019-21 10 00

Besök på Drottninggatan 5 (visa på karta)

E-post: servicecenter@orebro.se

Post till Servicecenter: Box 32 560, 701 35 Örebro

 Bildtelefon: servicecenter@t-meeting.se

 Skype: servicecenter.orebro - för kontakt med våra teckenspråkiga kommunvägledare

facebook.com/orebrokommun

Twitter @orebrokommun

Tillgänglighet

Se tillgänglighetsinformation om Servicecenter

Ordinarie öppettider

Telefon, vardagar kl. 7-17
Besök, vardagar kl. 10-17

Helgdagar och helgaftnar har vi stängt

26 december 2016

Senast uppdaterad: 11 november 2016
Publicerad: 16 maj 2016
Hade du nytta av innehållet på den här sidan?