Tyck till om utvecklingen av Hovsta!

Vilken är din favoritplats och vad är mindre bra? Det är nu du har störst möjlighet att påverka hur du vill att Hovsta ska utvecklas i framtiden. Dina synpunkter kommer användas som underlag när Örebro kommun tar fram ett förslag till en ny översiktsplan.

Enkäten är öppen 22 april–5 maj. Du är anonym när du svarar på enkäten.

Enkäten är en dialogkarta där du får markera platser på en karta. Om du har svårt att navigera i kartan kan du istället svara på enkäten genom att beskriva områdena. Svara på enkäten om Hovsta utan karta.

Har du frågor om enkäten eller arbetet med översiktsplanen är du välkommen att kontakta oss via e-post: oversiktligplanering@orebro.se.

Har du andra synpunkter?

Vi har bara möjlighet att hantera svar inom ramen för arbetet med översiktsplanen i den här enkäten, har du andra synpunkter är du alltid välkommen att lämna synpunkter till Örebro kommun via formuläret Lämna en synpunkt.

Om Örebro kommuns översiktsplan

Översiktsplanen är en planering för hela Örebro kommuns utveckling de närmaste 25 åren. Det kommer därför ta lång tid innan du kan se några förändringar.

Översiktsplanen anger till exempel var nya bostadsområden ska byggas, vilka naturområden som ska skyddas, hur landsbygden kan utvecklas och hur Örebro stad kan se ut i framtiden. Översiktsplanen ska bidra till att Örebro kommun fortsätter vara en bra plats att leva och bo på, även för framtida generationer.

På sidan Om översiktlig planering kan du läsa mer om hur det fungerar med översiktlig planering, och ta del av den nuvarande översiktsplanen.

Senast uppdaterad:
Publicerad: