INDA.NU Daglig verksamhet

Välkommen till INDA! Hos oss får du vara en del av en arbetsgrupp eller arbeta enskilt. Du utvecklas och får en meningsfull, rikare social vardag. Inom INDA finns möjlighet att stegvis närma sig arbete genom våra externa enheter. Du bestämmer målet, våra handledare är ett stöd på vägen dit. Hos INDA finns en plats för alla, INDividuellt Anpassat.

Hitta oss på webbkartan

Organisationsform

Aktiebolag

Utförarens webbplats

INDA.NU Daglig verksamhets webbplats

Om vår gruppverksamhet på Adolfsbergsvägen 4

Adress och område

Adolfsbergsvägen 4, Nasta

Aktiva i andra kommuner

Nej

Inriktningar

  • Hantverk och skapande
  • Produktionsinriktad verksamhet
  • Service och transport
  • Stöd och struktur
  • Sortering, etikettering, montering, paketering

Språkkunskaper som talas flytande av personalen förutom svenska

Arabiska, engelska, franska, somaliska, syrianska, teckenspråk.

Särskild kompetens

  • Alternativ och kompletterande kommunikation (AKK)
  • Lågaffektivt bemötande
  • Tydliggörande pedagogik

Tillgänglighet

Symbol av dörr

Entré och entréhall tillgänglig för rullstolsburen

Symbol av person i rullstol med bokstäverna WC

Tillgänglig toalett (RWC)

Symbol av skyltar

Tydlig skyltning

Symbol av person i rullstol

Utrymme för elrullstol

Symbol av buss och bullhållplats

Närhet till busshållplats

Saknas: hiss, hörselteknisk utrustning.

Möjlighet till måltider

Det finns utrymme med möjlighet att värma medhavd matlåda. Det finns även möjlighet att beställa mat till lokalen.

Verksamhetsmål

En daglig verksamhet som bidrar till deltagares utveckling, en meningsfull vardag och
gemenskap genom delaktighet. Genom samverkan med företag erbjuda deltagare
meningsfulla och utvecklande uppgifter utifrån deltagares intresse och förmåga. Hos INDA blandas sysselsättning på lagret, Barnens Begagnade och Återfix med sociala aktiviteter.

Kontakt

Telefon: 070-314 99 88
E-post: erik.soderkvist@inda.nu

Föreståndare: Anna Bylin, 070-788 44 40, anna.bylin@inda.nu

Frågor, synpunkter eller klagomål

Vid frågor kan du vända dig till handledare eller biträdande föreståndare. Har du
synpunkter eller klagomål vill vi gärna att de berättar det för oss. Du kan göra det genom att prata med någon av personalen, skriva sms eller mail, lämna lapp i förslagslådan.

Vill du lämna en synpunkt eller ett klagomål direkt till Örebro kommun kan du använda kommunens webbformulär Lämna en synpunkt, eller kontakta Servicecenter via 019‑21 10 00 eller servicecenter@orebro.se.

Frågor om val och omval?

Kontakta Örebro kommuns LSS-vägledare via kommunens servicecenter eller samordningsteamet 019-21 18 05.

Godkänd leverantör

Kvalitetsuppföljning

Att utförare följer regler och lagar följs regelbundet upp av Örebro kommun.

Uppföljningar daglig verksamhet – här kan du ta del av uppföljningar av kvalitetskrav för enskilda utförare.

Mer information om daglig verksamhet

Till sidan Daglig verksamhet.

Senast uppdaterad:
Publicerad: