Dialog DV

Dialog DV, där individuella lösningar bidrar till högre livskvalitet. För att du ska lyckas med din vision är nyckeln samverkan med din omgivning. Vi utgår från att alla har en förmåga att hitta en betydelsefull roll i samhället. Stödet vi erbjuder byggs på kontinuitet, relationer och långsiktighet. Tillsammans bygger vi vår framtid och vardag!

Hitta oss på webbkartan

Organisationsform

Aktiebolag

Utförarens webbplats

Dialog DV:s webbplats

Om vår gruppverksamhet på Nygatan 38

Adress och område

Nygatan 38 , Centrum

Aktiva i andra kommuner

Nej

Inriktningar

  • Aktivitet och upplevelse
  • Dans, teater och musik
  • Estetisk verksamhet
  • Estetisk samverkan
  • Hantverk och skapande
  • Natur och Hälsa

Språkkunskaper som talas flytande av personalen förutom svenska

Bosniska, kroatiska, serbiska, engelska.

Särskild kompetens

  • Alternativ och kompletterande kommunikation (AKK)
  • Lågaffektivt bemötande
  • Tydliggörande pedagogik
  • Danspedagog
  • Teaterpedagog
  • Musikpedagog
  • Arbetsterapeut

Tillgänglighet

Symbol av hiss

Hiss

Symbol av person i rullstol med bokstäverna WC

Tillgänglig toalett (RWC)

Symbol av skyltar

Tydlig skyltning

Symbol av buss och bullhållplats

Närhet till busshållplats

Saknas: entré och entréhall tillgänglig för rullstolsburen, hörselteknisk utrustning, utrymme för elrullstol.

Möjlighet till måltider

Det finns utrymme med möjlighet att värma medhavd matlåda. Det finns även möjlighet att beställa mat till lokalen.

Verksamhetsmål

Dialog DV, en mångkulturell daglig verksamhet för kultur i Örebro med samförstånd och kreativ samverkan som ledord. Med dig utformar vi det stöd du önskar och i syfte till långsiktiga relationer med närsamhälle, likväl de produktiva såsom de sociala. Våra arbetsmetoder bygger på kontinuitet där dina visioner och mål blir tydliga och realistiska att uppnå.

Kontakt

Telefon: 076-56 846 59
E-post: kontakt@dialogdv.se

Föreståndare: Fatmir Demo, 076-56 846 59, fatmir.demo@dialogdv.se

Frågor, synpunkter eller klagomål

Synpunkt eller klagomål kan lämnas in muntlig och direkt till personal alternativt via vår blankett ”Välkommen att tycka till” som finns på vår hemsida och i vår verksamhet.

Vill du lämna en synpunkt eller ett klagomål direkt till Örebro kommun kan du använda kommunens webbformulär Lämna en synpunkt, eller kontakta Servicecenter via 019‑21 10 00 eller servicecenter@orebro.se.

Frågor om val och omval?

Kontakta Örebro kommuns LSS-vägledare via kommunens servicecenter eller samordningsteamet 019-21 18 05.

Godkänd leverantör

Kvalitetsuppföljning

Att utförare följer regler och lagar följs regelbundet upp av Örebro kommun.

Uppföljningar daglig verksamhet – här kan du ta del av uppföljningar av kvalitetskrav för enskilda utförare.

Mer information om daglig verksamhet

Till sidan Daglig verksamhet.

Senast uppdaterad:
Publicerad: