Avancerad Omsorg Vård (AOV)

Plats för bild

AOV utför stöd och omsorg för dig som har behov av det i form av hemvård, hemtjänst, serviceuppdrag samt trygghetslarm i Örebro kommun. AOV:s mål är att de som väljer oss som utförare får det stöd de behöver, blir bemötta på ett bra sätt och känner sig nöjda med vår insats.

AOV har i Socialstyrelsens undersökning av bemötande inom hemtjänst i Sverige gett AOV högsta betyg. Du kan och ska känna dig trygg med val av vår hjälp.

Språkkunskaper förutom svenska

Finska, engelska, tyska, franska, italienska, assyriska, syrianska, arabiska, persiska, kurdiska (sorani och kurmanji), turkiska, lingala, albanska, bosniska, armeniska.

Omvårdnad

Vi utför omvårdnad alla dagar i veckan klockan 7–22 enligt ditt biståndsbeslut.

Vi besvarar trygghetslarm alla dagar i veckan klockan 7–22.

Om du har insatser på natten är det alltid personal från Örebro kommuns nattorganisation inom hemvården som kommer till dig oavsett vilken utförare som hjälper dig mellan klockan 7–22.

Fixartjänst

Vi utför fixartjänst åt dig upp till fyra timmar/år.

Service

Vi utför serviceinsatser i hela Örebro kommun, vardagar klockan 8–17 enligt ditt biståndsbeslut.

Följande erbjuds:

  • Fönsterputs.
  • Inköp.
  • Städning.
  • Tvätt.

Tilläggstjänster

Vi utför fixartjänst i hela Örebro kommun, vardagar klockan 08–16.

Vi kan hjälpa dig att sätta upp gardiner eller tavlor, byta glödlampor, proppar eller batterier till brandvarnare, utföra tunga lyft, hämta saker till och från vind och källare (inte pianon). Behöver du stöd för installation eller uppdatering av din dator eller telefon, eller någon att samråda med i tekniska frågor så hjälper vi dig.

Dessa tjänster är tillgängliga som RUT-tjänster, du betalar själv med ett lägre pris om du uppfyller villkoren för skattereduktion via RUT.

Trygghet och bemötande

All personal på AOV arbetar på ett professionellt sätt för att ge dig insatser av god kvalité utifrån den Nationella Värdegrunden, som ingår i socialtjänstlagen, gällande:

  • trygghet och gott bemötande,
  • självbestämmande,
  • individanpassat och delaktighet,
  • meningsfullhet och sammanhang,
  • respekt för din personliga Integritet och ditt privatliv.

Kontinuitet

AOV har som målsättning att det ska vara en hög kontinuitet gällande insatser och personal. Därför ska så få som möjligt av vår personal besöka dig. Kontaktpersonen har en viktig roll i detta och är den du oftast kommer att träffa. Detta innebär att du får träffa rätt personal, på rätt tid för att utföra rätt insatser.

Kompetens

AOV har ett eget utbildningsprogram för sina medarbetare med mål att alla medarbetare som arbetar med omvårdnad ska vara utbildade till undersköterska samt ha deltagit i de tilläggs­utbildningar och kurser som kommunen erbjuder. AOV:s rekrytering sker med vikt på personliga egenskaper, tidigare erfarenhet och på utbildning för att ge uppfylla den komplexa personliga kompetens som våra uppdrag fordrar. Bolaget har stor kulturell kompetens och bred erfarenhet av vård och omsorgstjänster.

Godkänd leverantör

Kontakt

Företagets namn: Avancerad Omsorg Vård AB (AOV).
Driftsform: Aktiebolag.
Besöksadress: Kamomillgatan 10, 702 18 Örebro, Postadress: Box 1201, 701 12 Örebro

Telefon: 070-100 00 19.
Telefontider: Klockan 07–22 alla dagar.
Webbplats: www.aovhemvard.se.
E-post: info@aovhemvard.se.

Verksamhetsansvarig: Shame Shamhi,  070-244 10 91, shame.shamhi@aovhemvard.se

Kontaktperson: Farid Lahdo, 072-259 90 22, farid.lahdo@aovhemvard.se

Frågor, synpunkter och klagomål

Kontakta oss via telefon 070-100 00 19 eller via mejl info@aovhemvard.se

Senast uppdaterad:
Publicerad: