Ossobles Service

Plats för bild

Ossobles service är ett företag som utför ett kvalitetsrikt och säkert arbete. Våra kunder kommer alltid att bli väl bemötta av vår personal som har goda erfarenheter när det gäller service. Det som vårt företag strävar efter är trygghet hos våra kunder, med trygghet föds tillit, med tillit bildas ett starkt förhållande.

Språkkunskaper förutom svenska

Engelska, somaliska, tygringa, ammaringa, arabiska och italienska.

Omvårdnad

Erbjuds inte.

Service

Vi utför servicetjänster i hela Örebro kommun, måndag–lördag klockan 08–18. Fixartjänster kan vid behov ske utöver dessa tider.

 

Servicetjänster


Aktiviteter

Vi erbjuder dig nyhetsläsning på nätet eller i tidningen och promenader.

Fixartjänst

Vi kommer även att byta gardinerna, hantera propparna och byta glöd­lamporna vid behov.

Fönsterputs

Fönsterputsning sköter vi med egen utrustning och putsar utsidan likaväl som insidan.

Inköp

Inköpen hanteras enligt dina önskemål.

Matlagning

Matlagningen sköter vi enligt överenskommelse eller vid behov.

Städning

Städningen anpassas och varierar från daglig städning, storstädning, damma av, tvätta golv, diska m.m. Flyttstädning ingår ej. Vid eventuell allergi mot rengöringsprodukter anpassas produkterna innan användning.

Snöskottning

Erbjuds inte.

Tvätt

Tvättningen sker I hemmet eller tvättstuga. Tvättprodukterna som används ska bli godkända av dig innan dom används.

Utomhus, trädgård

Gräsklippning och städning av altan ingår och utförs med dina redskap med yttersta hänsyn.

Trygghet och bemötande

Du blir vänligt och jämlikt bemött och utifrån dina unika förutsättningar ska uppdraget utföras. Personalen ska respektera din integritet och självbestämmande, säkerhet och kvalitet hos dig är ett väldigt viktigt ledord för oss.

Kontinuitet

Vårt företag ska utföra och uppfylla dina krav genom att du får hjälp av personalen som du känner igen. Hjälpinsatserna planeras efter den enskildes behov. Vanorna och rutiner, vem och när insatsen utförs, ifall den planerade tiden förändras, informeras du om det.

Kompetens

Vi på Ossobles Service har personal med utbildningar av olika varianter. Den personal som ska hjälpa dig ska se till att komma förberedd, med att ha genomgått interna utbildningar, studerat dina behov, allergier, och vad som behövs göras när de väl är på plats. Personalen kommer att ständigt anpassa sig så att de kan möta eller överstiga dina förväntningar.

Delaktighet och inflytande

Tillsammans med uppdragsgivaren tänker vi steg för steg gå igenom regler, rutiner och besvara frågor som eventuellt kan ställas av alla parter som är på plats. Anhöriga är även välkomna till genomgången då de också kan bidra med idéer som kan gynna brukaren. Genomgången kommer sedan att dokumenteras och sedan arkiveras, sedan tas fram ifall det blir relevant igen I framtiden. Dessa genomgångar kommer att ske rutinmässigt.

Förändringar, synpunkter och klagomål

I din närvaro kommer förändringar att tas fram och diskuteras, inga förändringar kommer att ske innan du, uppdragsgivaren och anhöriga är informerade och det har skett en överenskommelse. Klagomål hanteras med ytterst allvar, och hanteras direkt av kontakt­personen och ledningen för Ossobles service. Synpunkter hanteras på samma sätt som klagomålen, eftersom vi tycker att synpunkter och klagomål föder förbättring.

För mer information kan du gärna besöka www.ossobles-service.se

Godkänd leverantör

Kontakt

Företagets namn: Ossobles Service.
Adress: Poesigatan 26 A, 703 71 Örebro.
Webbplats: www.ossobles-service.se
E-post: info@ossobles-service.se

Verksamhetsansvarig: Saida Rahwi.
Telefon: 073–567 35 22, telefontider klockan 07–20.
E-post: kahin.r@hotmail.com

Kontaktperson: Adam Ossoble.
Telefon: 073–694 88 73.
E-post: mahamed.oss92@hotmail.com

Senast uppdaterad: 28 mars 2019
Publicerad: 12 oktober 2018
Hade du nytta av innehållet på den här sidan?