VIKTIG INFORMATION:
Vad kommunen gör och vad du själv kan göra för att begränsa smitt­spridningen av corona­viruset

På orebro.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Vad är cookies? Jag förstår

Meny

Internetcafé för seniorer

Lär dig mer om Internet och datorer på vårt kostnadsfria internetcafé.

Internetcaféerna är inställda för att begränsa smittspridningen av coronaviruset

För att begränsa smittspridningen av coronaviruset är internetcaféerna inställda tills vidare. Det går dock att få handledning via telefon eller boka ett personligt möte vid en plexiglasskärm på Stadsbiblioteket.

Här finns mer information med anledning av coronaviruset.

Handledning av IT-guide

Örebro kommuns internetcaféer för seniorer har tillfälligt stängt. Istället erbjuds du som senior handledning via telefon av en IT-guide eller så kan du boka ett personligt möte vid en plexiglasskärm på Stadsbiblioteket, för att till exempel kunna handla online. Du kan också fråga IT-guiden om mobiltelefoni, BankID, Swish, installation av appar, sociala medier, digital kultur/underhållning, digital kontakt med vården med mera.

Handledningen är kostnadsfri.

Du som vill ha handledning från, eller boka personligt möte med, IT-guide kan ta kontakt via telefon, e-post eller chatt.

Telefon

0768–640 408 eller 0768–640 414.

Telefontider

Måndag och tisdag 9–12.

E-post

support@it-guide.se

Chatt via Facebook

IT-Guides Facebooksida

Film om vilket stöd du som senior kan få av IT-guide

Senast uppdaterad: 21 september 2020

Publicerad: 18 september 2018

Hade du nytta av innehållet på den här sidan?

Följ oss:

Kontakta $sitenamn

Kontakta Örebro kommun

Telefon: 019-21 10 00 

Öppettider: Måndag–fredag kl. 8–16.30

Besöksadress: Drottninggatan 5

Öppettider: Måndag–fredag kl. 12–16.30

Teckenspråk: servicecenter@t-meeting.se