En natt med kulturupplevelser för alla, tredje året i rad!
I år bjuder vi för tredje året in till Kulturnatten. En kväll någonstans i Örebro med ett program för alla. Förhoppningen är att vara ännu fler som tillsammans erbjuder ett brett utbud av kulturupplevelser.
Fredag 23 oktober är det, för tredje gången, dags för Kulturnatten när vi tillsammans visar upp all den kultur som hela tiden pågår på scener, i replokaler, i ateljéer och på mötesplatser i Örebro.
– Förra året öppnade vi upp för fler att vara med och skapa Kulturnattens program. Det var otroligt roligt att vi fick med oss 27 olika medarrangörer. I år vågar vi nästan hoppas på ännu fler som vill vara med och göra den här unika upplevelsen möjlig, för alla., säger kulturproducent Josiane Saade.
Även i år genomför vi Barnens kulturnatt, med ett särskilt program för alla upp till 10 år under tider som passar dem. Där hoppas vi på att fler vill vara med och fylla årets program och skapa en unik upplevelse för även de minsta örebroarna.
Nu är anmälan öppen fram till 31 augusti för de institutioner, organisationer och föreningar som vill vara med och skapa Kulturnatten. Läs mer på orebro.se/kulturnatten
Vad är Kulturnatten?
Kulturnatten är en årligen återkommande kväll då staden fylls med kultur och upplevelser, prova-på verksamhet och workshoppar. En gemensam manifestation för all den kultur som sker dagligen i Örebro!
Örebro kommun har ett övergripande ansvar för Kulturnatten och tillsammans med alla medarrangörer och kulturskapare fyller vi staden med kulturupplevelser.
Alla programpunkter är kostnadsfria.
I bildspelet nedan kan du se ett urval av bilder från Kulturnatten. Just dessa bilder är tagna på Kulturkvarteret men Kulturnatten ägde rum på många platser runt om i kommunen.
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra orebro.se