Panelsamtal om arbetet mot grovt och dödligt våld
Ett samtal med ansvariga från Kriminalvården, Polisen och Örebro kommun samt en frågestund med representanter från lokalsamhället.
Välkommen till ett aktuellt panelsamtal om arbetet mot grovt och dödligt våld i Örebro. Samtalet kommer att handla om den gemensamma strategi myndigheterna arbetar utifrån sedan 2022 – gruppvåldsintervention eller GVI som det förkortas – och specifikt om det senaste tidens intensiva arbete i form av hembesök och vilka resultat de gett. Även representanter från lokalsamhället bjuds in till en frågestund där de berättar om sina erfarenheter av insatserna.
Medverkande
I panelsamtalet deltar strategiförvaltare från respektive myndighet:
- Diana Mehanna, Kriminalvården
- Johanna Johansson, Polisen
- Johanna Sollerman, Örebro kommun
Under frågestunden deltar:
- Ida Reinholdsson, kurator för anhöriga till individer i eller nära den kriminella miljön
- Unnur Tryggvadottir, biträdande verksamhetschef Tegelbruket
- Linda Berntsson, gruppledare i verksamheten Råd och stöd
Moderator: Jim Asprou
Praktisk information
Plats: Kulturkvarteret, Entréscenen
Tid: Måndag 18 maj kl. 12 – 13
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra orebro.se