Panelsamtal om arbetet mot grovt och dödligt våld

Ett samtal med ansvariga från Kriminalvården, Polisen och Örebro kommun samt en frågestund med representanter från lokalsamhället.

Välkommen till ett aktuellt panelsamtal om arbetet mot grovt och dödligt våld i Örebro. Samtalet kommer att handla om den gemensamma strategi myndigheterna arbetar utifrån sedan 2022 – gruppvåldsintervention eller GVI som det förkortas – och specifikt om det senaste tidens intensiva arbete i form av hembesök och vilka resultat de gett. Även representanter från lokalsamhället bjuds in till en frågestund där de berättar om sina erfarenheter av insatserna.

Medverkande

I panelsamtalet deltar strategiförvaltare från respektive myndighet:

  • Diana Mehanna, Kriminalvården
  • Johanna Johansson, Polisen
  • Johanna Sollerman, Örebro kommun

Under frågestunden deltar:

  • Ida Reinholdsson, kurator för anhöriga till individer i eller nära den kriminella miljön
  • Unnur Tryggvadottir, biträdande verksamhetschef Tegelbruket
  • Linda Berntsson, gruppledare i verksamheten Råd och stöd

Moderator: Jim Asprou

Praktisk information

Plats: Kulturkvarteret, Entréscenen

Tid: Måndag 18 maj kl. 12 – 13

Senast uppdaterad:
Publicerad: