Utökad service! Chatta med oss om frågor som rör bygga och bo, trafik och felanmälan för parker och gator

Många vill kontakta kommunen via chatt. Så sedan oktober testar vi det! Nu utökar vi chatten, så du kan chatta med oss i alla frågor som rör bygga och bo, trafik och felanmälan för parker och gator.

Visst du att du kan chatta med kommunen? Det är en bemannad chatt, så ditt ärende tas emot och besvaras av en kommunvägledare på kommunens Servicecenter. Nu utökar vi chatten till alla ärenden som rör bygga och bo, trafik och felanmälan för parker och gator.

– Vi har testat i två månader och märker att vi har kapacitet att ta emot chatt inom flera områden, så nu utökar vi! Förhoppningen är att chatten ska bidra till snabb service och en enklare vardag för örebroarna, säger Margareta Wall, kommunikationsdirektör, Örebro kommun.

Så funkar det

Du når chatten här på orebro.se. När du besöker webbsidor under bygga, bo och trafik eller felanmälan kommer du att se en pratbubbla nere till höger. Klicka på den för att starta en chatt.

Skärmbild på orebro.se med chattrutan

Nu kan du chatta med Servicecenter från alla webbsidor under bygga, bo och trafik på orebro.se.

Efterfrågad chattmöjlighet införs på prov

Förra vintern genomförde vi en enkätundersökning om kommunens service, och frågade på vilket sätt man skulle vilja kontakta Örebro kommun – och chatt var det vanligaste önskemålet.

Därför inför vi under 6 månader nu möjligheten att chatta med kommunen, för att sedan utvärdera hur det fungerat. Chatten är ett komplement, och du kan såklart även fortsättningsvis ta kontakt med kommunen via telefon, mejl, e-tjänster eller komma till vår besökslokal.

Senast uppdaterad:
Publicerad: