VIKTIG INFORMATION:
Vad kommunen gör och vad du själv kan göra för att begränsa smitt­spridningen av corona­viruset
Från den 3 november gäller lokala allmänna råd i Örebro län.

På orebro.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Vad är cookies? Jag förstår

Meny

Registrering av ny förening

Här finns information om hur du registrerar er förening i föreningsregistret.

Örebro kommuns föreningsregister

Registret är till för föreningar som är verksamma i Örebro kommun.

Er förening behöver vara registrerad för att

  • synas och vara sökbar i registret,
  • kunna boka kommunala idrottsanläggningar,
  • ansöka om de flesta av kommunens föreningsbidrag.

Vid registrering ska föreningens kontaktuppgifter anges. Stadgar och signerat protokoll från senaste årsmötet ska bifogas.

Boknings- och bidragssystemet

Både bokningsförfrågningar och bidragsansökningar kan du skicka in till kommunens boknings- och bidragssystem Interbook GO.

Starta och driva en ideell förening

Mer information om hur du gör för att starta och driva en ideell förening.

Senast uppdaterad: 12 november 2020

Publicerad: 12 september 2016

Hade du nytta av innehållet på den här sidan?

Tack för ditt svar!

Du måste skriva in dina synpunkter för att kunna skicka meddelandet

Tack för ditt svar!

Följ oss:

Kontakta $sitenamn

Kontakta Örebro kommuns servicecenter

Telefon: 019-21 10 00 

Öppettider: Måndag–fredag kl. 8–16.30

Besöksadress: Drottninggatan 5

Öppettider: Måndag–fredag kl. 10–16.30

Teckenspråk: servicecenter@t-meeting.se