Kungörelse om flytt av fordon till uppställningsplats

Inom Örebro kommun har fordon flyttats med stöd av lagen och förordningen (1982:129) om flyttning av fordon i vissa fall. Fordonen har flyttats till Teknik- och serviceförvaltningens uppställningsplats för flyttande fordon. Är ägare av fordonet inte känd när tre (3) månader förflutit från kungörelsedag eller har fordonet inte hämtats inom en (1) månad från det att ägaren underrättats tillfaller fordonet Örebro kommun.

Kungörelse

Kungörelse om flytt av fordon till uppställningsplats, uppdaterad 2024-04-18 Pdf, 320.2 kB.

Mer information om fordonsflytt

Mer information om hur Örebro kommun omhändertar fordon som står parkerade på ett felaktigt sätt.

Kontakt

Förfrågningar angående flyttade fordon hänvisas till Teknik- och serviceförvaltningen, Gata och trafik. Du når oss via Servicecenter, 019-21 10 00.

Senast uppdaterad:
Publicerad: