Registrera abonnemang

Den här guiden visar hur du registrerar ett abonnemang. 

1. Klicka på Inköp. Välj sedan Abonnemang. 

2. Klicka på Ny.

Lägg sedan till följande uppgifter:

  • Leverantör anger avsändare av fakturan. Ska vara leverantörsID.
  • Externt/internt anger om abonnemang ska användas för externa eller interna fakturor.
  • Abonnemang används för att ange ett avtals- eller abonnemangsnummer som är unikt och finns på fakturorna.
  • Beskrivning kan användas för en kort textbeskrivning av avtal/abonnemang.
  • Giltig från/till anges för avtalets giltighetsperiod, för löpande lämnas t.o.m. blankt.
  • Högsta belopp/faktura används för att begränsa vilka fakturor som attesteras per automatik. Fakturor som överskrider beloppet lämnas oattesterade av systemet. C-mallen på abonnemanget styr över till rätt attestanter.
  • Ansvarig används för att ange den fiktiva användare som varje förvaltning har. Fakturatyp +A.
  • Antal dagar mellan fakturor anges med det antal dagar som måste gå innan en ny faktura avseende abonnemanget kan bli automatiskt attesterad, t.ex. ska månadsabonnemang ha 20 dagar.
  • Alternativ moms lämnas blankt, då det inte används av Örebro kommun.
  • Bilaga markeras ej, då det inte används av Örebro kommun.
  • Klicka på knappen Spara.

Senast uppdaterad: 14 juni 2019

Publicerad: 14 juni 2019
Hade du nytta av innehållet på den här sidan?