Redigera profil i Office 365

Guiden visar hur du redigerar dina profiluppgifter i Office 365.

1. Klicka på officeikonen på din dator, eller gå in via en webbläsare på www.office.com.

Är det första gången så loggar du in med din E-postadress och ditt Lösenord (samma som du har till datorn).

2. Klicka på din Profilbild.

3. Välj Min Office-profil.

4. Klicka sen på Uppdatera profil. I det här läget kan du också välja att byta eller lägga till en Profilbild genom att klicka på kamerasymbolen.

5. Du kan nu välja vad du vill redigera utifrån de olika rubrikerna.

Under Om mig (1) kan du t.ex. skriva om din nuvarande roll och befattning samt ange tidigare arbetslivserfarenhet som kan vara relevant (2). Klicka på Spara (3).

Du kan även välja att lägga till ex. Färdigheter och kunskaper. Det du lägger till här blir sökbara 'taggar' i Office för alla medarbetare i Örebro kommun.

Senast uppdaterad: 2 april 2020

Publicerad: 2 april 2020
Hade du nytta av innehållet på den här sidan?