Personlig kod på skrivare

Genom att ställa in en personlig kod på skrivaren begränsas vilka användare och tillgängliga funktioner som kan nås. Den här guiden visar hur du gör.

Vissa verksamheter väljer att registrera personlig kod på skrivaren för att kunna använda den. Då behöver du ange den specifika koden för att kunna skriva ut. Fråga din närmsta chef alternativt annan personal som brukar ha kännedom om koden.

Om du inte har möjlighet att direkt hämta din utskrift kan du välja att skriva ut med säker utskrift. Välj den här guiden om du vill veta hur du använder funktionen säker utskrift från skrivaren.

1. Välj den skrivare du behöver sätta kod på.

Öppna kontrollpanelen välj Visa enheter och skrivare.

2. Klicka på skrivaren och välj justera utskriftsalternativen

(om du har Windows 7, högerklicka på skrivaren och välj utskriftsinställningar)

Välj Justera utskriftsalternativen

  • Utskriftsinställningar för skrivaren (1)
  • Välj Detaljerade inst (2)
  • Klicka på Jobbinställning (3)
  • Skriv in koden i rutan Användarkod (4).
  • Klicka OK

Senast uppdaterad: 26 september 2019

Publicerad: 26 september 2019
Hade du nytta av innehållet på den här sidan?