På orebro.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Vad är cookies? Jag förstår

Meny

Personalsammansättning och organisationsstruktur – Förändringar i hemvården

Vi behöver se över om vi använder oss själva på det mest optimala sättet och utvärdera om vi är rätt organiserade.

Pusselbitar

I det här arbetet kommer representanter från alla nivåer att delta och vi har stöd av en extern konsult.

I uppdraget ingår att:

  • Analysera den nya chefsorganisationen som infördes 2017, se över enhetschefschefernas uppdrag och arbetssituation och bland annat minska antalet medarbetare per chef till max 30. Det här arbetet har redan börjat och handlar om att man ska få närmare kontakt med sin chef och att enhetscheferna ska få bättre förutsättning att leda det verksamhetsnära arbetet.
  • Se över administrativt stöd inom förvaltningen.
  • Inventera kompetensbehov hos medarbetare och chefer för att ha ett utgångsläge för planering av kompetenshöjande insatser.
  • Inventera och utforma personalstrukturen generellt inom hemvården. Vi behöver se hur vi gör för att ha rätt kompetens på rätt plats i lagom och rätt mängd och enligt klokt fattade beslut för varje unik person som vi är till för.

Vi vill också att det ska vara en bra kontinuitet för kunderna.

  • Se över effektiviteten i verksamheternas planering.
  • Göra en analys av sjuksköterske- och arbetsterapeutorganisationen.

Arbetet som helhet är inte påbörjat än.

Senast uppdaterad: 19 mars 2019

Publicerad: 23 januari 2019

Hade du nytta av innehållet på den här sidan?

Följ oss:

Kontakta $sitenamn

Kontakta Örebro kommun

Telefon: 019-21 10 00 

Öppettider: Måndag–fredag kl. 7–17

Besöksadress: Drottninggatan 5

Öppettider: Måndag–fredag kl. 10–17

Teckenspråk: servicecenter@t-meeting.se