Vattenmätare
Alla VA-kunder har en vattenmätare som mäter och visar vattenförbrukningen. Mätarställningen är underlag för din vattenräkning.
Gör så här vid läckage
Vid läckage inne på din fastighet kontakta Servicecenter på telefon 019-21 10 00 så att vi kan stänga av vattnet.
När Servicecenter har stängt ring istället 019-18 56 30 för akut felanmälan. Läs mer under "Så här gör du vid läckage" nedan.
Registrera mätarställningen
För att registrera din mätarställning kan du antingen logga in med BankID via Min sida eller med kundnummer och personnummer. När du loggar in kan du också se förbrukningshistoriken för din vattenmätare. Du kan även kontakta Servicecenter och ange mätarställningen. Här finns information om hur du skaffar BankID.
lnloggningen kan ta tid
Inloggningen till vår självservice tar tyvärr lite tid. Det syns inte på skärmen att systemet jobbar med att ta fram information från faktureringssystemet. Vänta upp till en minut och testa igen lite senare om du inte kommer in. Det går snabbare att logga in med BankID än med kundnummer och personnummer, så använd det alternativet om du kan.
När du loggat in på Min sida klickar du på "Pågående ärenden", sedan på länken "Skicka in vattenmätarställning samt se förbrukningshistorik för vattenmätare" under rubriken "Vatten- och avloppsärenden".
Om du har skyddade personuppgifter kan du inte logga in via Min sida. Kontakta då istället Servicecenter.
Bra att veta för dig som har vattenmätare
Publicerad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra orebro.se
ANDRA SIDOR UNDER ÄMNET Kommunalt vatten och avlopp - befintlig kund
-
För dig som är ny privatkund - vatten & avlopp
För dig som är ny privat vatten- och avloppskund
-
Hårdhetsgrad & pH-värde
I nästan hela Örebro kommun har vi mjukt vatten. Det innebär att du inte behöver använda så mycket tvätt- och rengöringsmedel för att det ska bli rent.
-
Vatten- & avloppsabonnemang - befintlig kund
Självservice för dig med vatten- och avloppsabonnemang. Anmälan, flytt och uppsägning av abonnemang.
-
Vatten- & avloppsledningar
För dig som ska gräva, ritningar och information. Vem äger ledningarna?