För dig som redan har vatten- och avloppsabonnemang
Självservice för dig med vatten- och avloppsabonnemang. Information om förändringar på fastigheten samt flyttanmälan.
Självservice för dig som har vatten- och avloppsabonnemang
lnloggningen kan ta tid
Inloggningen till vår självservice tar tyvärr lite tid. Det syns inte på skärmen att systemet jobbar med att ta fram information från faktureringssystemet. Vänta upp till en minut och testa igen lite senare om du inte kommer in. Det går snabbare att logga in med BankID än med kundnummer och personnummer, så använd det alternativet om du kan.
När du loggat in på Min sida klickar du på "Pågående ärenden" – där kan du ändra kontaktuppgifter, ta del av fakturahistorik med mera genom att klicka på länkarna under rubriken "Vatten- och avloppsärenden".
Om du har skyddade personuppgifter kan du inte logga in via Min sida. Kontakta istället Servicecenter, 019‑21 10 00.
Komplettera dina kontaktuppgifter
Nya digitaliserade arbetssätt gör att vi kan utöka kontakten med dig via mejl och sms. Vi behöver därför din hjälp med att komplettera dina kontaktuppgifter i vårt kundregister med mejladress och mobilnummer. Tack på förhand för din hjälp!
Förändringar i ditt abonnemang
Om du bygger om din fastighet så att den inrymmer mer än en bostad ska du meddela oss samt betala en så kallad lägenhetsavgift, som är en engångsavgift. Detta gäller om du till exempel bygger om ditt garage till eget boende, delar upp huset i flera separata lägenheter eller bygger ett Attefallshus som komplementbostad.
De nya vattenledningarna ska kopplas så att förbrukningen mäts via befintlig vattenmätare.
Den här typen av förändringar kan också innebära en högre kostnad för tomtytan. Kontakta Kundservice Vatten och avlopp via Servicecenter när du ska genomföra den här typen av förändringar i fastigheten, så hjälper vi dig att räkna ut vilka kostnader det innebär.
Flyttanmälan/ägarbyte
Kontakta Servicecenter i god tid innan du ska flytta om du har kommunalt vatten och avlopp. Vi tar samtidigt emot flyttanmälan för avfall. Det är bra om du har uppgifter om den nya ägaren till hands när du ringer så går flyttanmälan snabbare. Vid hantering av ett dödsbo ta direktkontakt med Servicecenter.
Publicerad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra orebro.se
ANDRA SIDOR UNDER ÄMNET Kommunalt vatten och avlopp - befintlig kund
-
För dig som är ny privatkund - vatten & avlopp
För dig som är ny privat vatten- och avloppskund
-
Hårdhetsgrad & pH-värde
I nästan hela Örebro kommun har vi mjukt vatten. Det innebär att du inte behöver använda så mycket tvätt- och rengöringsmedel för att det ska bli rent.
-
Vatten- & avloppsledningar
För dig som ska gräva, ritningar och information. Vem äger ledningarna?
-
Vattenmätare
Vattenmätarplats, byte av vattenmätare, rapportera in resultatet från din vattenmätare, vattenavläsning, självavläsning