För dig som redan har vatten- och avloppsabonnemang

Självservice för dig med vatten- och avloppsabonnemang. Information om förändringar på fastigheten samt flyttanmälan.

Självservice för dig som har vatten- och avloppsabonnemang

lnloggningen kan ta tid

Inloggningen till vår självservice tar tyvärr lite tid. Det syns inte på skärmen att systemet jobbar med att ta fram information från faktureringssystemet. Vänta upp till en minut och testa igen lite senare om du inte kommer in. Det går snabbare att logga in med BankID än med kundnummer och personnummer, så använd det alternativet om du kan.

Här får du tillgång till:

  • Förbrukningshistorik, se hur mycket vatten du förbrukat per år och månad.
  • Fakturahistorik, se en översikt och ladda ner dina fakturor.

Vattenmätare

Ändra eller lägg till kontaktuppgifter

Endast för privatpersoner.

Logga in här om du vill ändra dina kontaktuppgifter. Du kan ändra din e-postadress och dina telefonnummer samt ange om du vill ha sms-information från oss.

Observera att sms-informationen som anges här gäller ditt abonnemang och inte registrering för meddelande om vattenläcka via sms. Vill du se över dina kontaktuppgifter för att få sms-meddelande vid vattenläcka, gör du det här.

Övriga ber vi ringa eller skicka e-post till Servicecenter för ändring av kontaktuppgifter.

När du loggat in på Min sida klickar du på "Pågående ärenden" – där kan du ändra kontaktuppgifter, ta del av fakturahistorik med mera genom att klicka på länkarna under rubriken "Vatten- och avloppsärenden".

Om du har skyddade personuppgifter kan du inte logga in via Min sida. Kontakta istället Servicecenter, 019‑21 10 00.

Komplettera dina kontaktuppgifter

Nya digitaliserade arbetssätt gör att vi kan utöka kontakten med dig via mejl och sms. Vi behöver därför din hjälp med att komplettera dina kontaktuppgifter i vårt kundregister med mejladress och mobilnummer. Tack på förhand för din hjälp!

Förändringar i ditt abonnemang

Om du bygger om din fastighet så att den inrymmer mer än en bostad ska du meddela oss samt betala en så kallad lägenhetsavgift, som är en engångsavgift. Detta gäller om du till exempel bygger om ditt garage till eget boende, delar upp huset i flera separata lägenheter eller bygger ett Attefallshus som komplementbostad.

De nya vattenledningarna ska kopplas så att förbrukningen mäts via befintlig vattenmätare.

Den här typen av förändringar kan också innebära en högre kostnad för tomtytan. Kontakta Kundservice Vatten och avlopp via Servicecenter när du ska genomföra den här typen av förändringar i fastigheten, så hjälper vi dig att räkna ut vilka kostnader det innebär.

Flyttanmälan/ägarbyte

Kontakta Servicecenter i god tid innan du ska flytta om du har kommunalt vatten och avlopp. Vi tar samtidigt emot flyttanmälan för avfall. Det är bra om du har uppgifter om den nya ägaren till hands när du ringer så går flyttanmälan snabbare. Vid hantering av ett dödsbo ta direktkontakt med Servicecenter.

Senast uppdaterad:

Publicerad: