För dig som redan har vatten- och avloppsabonnemang

Här kan du läsa mer om självservice, hårdhetsgrad, vattenmätare och ansvaret för VA-ledningarna.

VA-abonnemang

Självservice för dig med vatten- och avloppsabonnemang. Information om förändringar på fastigheten samt flyttanmälan.

Vatten- och avloppsabonnemang

Information för dig som precis blivit privatkund

Smått och gott som är bra att känna till som ny kund. Byte till digitalt betalningssätt, hur du läser av din faktura, våra e-tjänster, vattentips för vardagen med mera.

För dig som precis blivit privatkund.

Hårdhetsgrad, ph-värde och dricksvattenkvalitet

I nästan hela Örebro kommun har vi mjukt vatten. Det innebär att du inte behöver använda så mycket tvätt- och rengöringsmedel för att det ska bli rent. Här hittar du en tabell över hårdhetsgrad och ph-värde.

Hårdhetsgrad, ph-värde och dricksvattenkvalitet.

Vattenmätare

Alla VA-kunder har en vattenmätare. Mätarställningen är underlag för din vattenräkning. Inloggning för mätarställning och fakturor.

Vattenmätare.

Vatten- och avloppsledningar samt Ledningskollen

Inför dränering av huset eller annat grävarbete på tomten. Kolla upp om det finns ledningar för el, tele eller bredband i marken. Ledningskollen är en kostnadsfri webbtjänst där Örebro kommuns VA-ledningar finns dokumenterade. Även information om vem som ansvarar för vilka ledningar.

Vatten- och avloppsledningar

Senast uppdaterad:

Publicerad:

Hade du nytta av innehållet på den här sidan?

Kontakta $sitenamn

Kontakta Örebro kommuns servicecenter

Telefon: 019-21 10 00 

Öppettider: Måndag–fredag kl. 8–16.30

Besöksadress: Näbbtorgsgatan 10

Öppettider: Måndag–fredag kl. 10–16

Teckenspråk: servicecenter@t-meeting.se