På orebro.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Vad är cookies? Jag förstår

Meny

Integrationsbidrag

Integrationsbidrag syftar till att stödja föreningar eller organisationer att driva integrationssatsningar främst med inriktning på ensamkommande barn.

Villkor för integrationsbidrag

Behöriga att söka integrationsbidrag är förening eller organisation som:

  • finns med i Örebro kommuns föreningsregister,
  • visar giltiga årsmöteshandlingar vid ansökan och har eget organisationsnummer och plus- eller bankgirokonto,
  • är verksam i Örebro kommun,
  • är skuldfri gentemot Örebro kommun alternativt har en upprättad avbetalningsplan med Örebro kommun.

Bidrag kan lämnas för projekt som:

  • bidrar till barn- och ungdomsaktiviteter,
  • har ett klart definierat syfte och mål,
  • är tidsbegränsat och har en tydlig början och slut,
  • har en projektbudget avskild från ordinarie verksamhets budget.

Ansökningsperiod

Ansökan kan lämnas in och behandlas löpande under året.

Ansökan

Ansökan ska vara skriftlig och ske genom e-tjänsten Ansök om integrationsbidrag. Ansökningar som inte sker genom anvisad e-tjänst kommer att avvisas och inte behandlas.

Uppföljning

Redovisning av hur det beviljade bidraget har använts ska lämnas in till Kultur- och fritidsförvaltningen senast tre månader efter genomfört projekt.

Redovisningen ska inbegripa en uppföljning av samtliga de uppgifter som lämnats i ansökan och göras i anvisad e-tjänst.

Underlåtelse att redovisa ovanstående kan medfölja återbetalningsskyldighet av hela beloppet.

Senast uppdaterad: 19 september 2017

Publicerad: 15 september 2017

Hade du nytta av innehållet på den här sidan?

Följ oss:

Kontakta $sitenamn

Kontakta Örebro kommun

Telefon: 019-21 10 00 

Öppettider: Måndag–fredag kl. 7–17

Besöksadress: Drottninggatan 5

Öppettider: Måndag–fredag kl.10–17

Teckenspråk: servicecenter@t-meeting.se